Що таке нейтралізатор і навіщо він потрібний
Каталітичний нейтралізатор, він каталізатор - одна з важливих деталей вихлопної системи транспортного засобу. Деталь пропускає крізь себе вихлопні гази, очищаючи їх від небезпечних для здоров'я та навколишньої природи шкідливих та небезпечних газових сполук. Тим самим за рахунок каталізатора знижується небезпека випускних газів. Цей елемент вихлопної системи сприятливо впливає на двигун, подовжуючи термін його експлуатації; за його допомогою економиться витрата палива.
Конструкція нейтралізатора є досить простою. Являє собою цільний металевий корпус, всередині якого встановлюються "стільники" - пластина з мікроканалами. Стільники покриваються золотом, платиною, паладієм або іншими матеріалами, що вступають у хімічну реакцію з газами, очищаючи їх. Користь деталі є очевидною. Однак є і недолік - необхідність постійного контролю стану каталізатора і його заміна при необхідності.
Варіанти ремонту каталізатора в СТО
- Установка оригінального каталітичного нейтралізатора. Недешевий варіант. Вартість роботи, в середньому 1000 у.о. за одну одиницю. Якщо в авто встановлений мотор від 2-х літрів, потрібно ставити не менше 2-х каталізаторів.
- Установка стільникового елемента. Каталізатор - цілісна конструкція, що складається з розподільника і труби. Під час експлуатації лише частина системи зношується, тому повністю міняти її немає сенсу. Найчастіше ремонту вимагає стільниковий елемент, який можна замінити шляхом уварювання деталі у
встановлену конструкцію. Вартість залежить від матеріалу стільникового елемента і об'єму двигуна.
- Видалення каталізатора, установка стронгера полум’ягасника. Найбільш економний варіант ремонту. Передбачає демонтаж каталізатора, а замість нього установку стронгера полум’ягасника.
Чому світиться CHECK?
При поломці каталізатора або його сильному забрудненні спрацьовує датчик лямбда-зонда, говорить про проблему, яку підхоплює бортовий комп'ютер автомобіля. Він виводить помилку на екран, даючи зрозуміти водієві, що є поломка, а автомобіль автоматично переводить в аварійний режим.
Однак не завжди CHECK може говорити про явну поломку. Нерідко помилка висвічується через те, що робота каталізатора відповідає встановленим нормам випускного викиду. Якщо встановлене програмне забезпечення підтримує лише Євро-4, система не зможе коректно працювати з деталлю нижче цього рівня. Тут потрібно або перепрошувати програмне забезпечення або не встановлювати нейтралізатор.
Якщо все-таки є поломка, яка стала причиною повідомлення на моніторі бортового комп'ютера, то можуть супроводжувати такі симптоми:
- Зниження потужності двигуна.
- Відчутні, значні коливання роботи двигуна.
- Автомобіль не заводиться.
- Помітне збільшення витрати пального.
- Зміна запаху вихлопу. Запах горілого у салоні транспортного засобу.
- Під час їзди в області днища чути брязкіт, тарахтіння.
У такому разі слід звернутися до майстра, який після діагностики системи скаже, що потрібно зробити. Це може бути відновлення або встановлення нового.
Чому нейтралізатор не працює
Найчастіше причиною відмови стає утворення нагару на стільниках або використання низькоякісного палива. Також нейтралізатор “погано почуватиметься” через різкий перепад температури, критичні перегріви, механічні пошкодження або удари. Каталітичний нейтралізатор швидко вийде з ладу при частому ході двигуна вхолосту.
З будь-яких питань, пов'язаних із заміною, звертайтесь до нашого СТО. Майстер оцінить реальний стан деталі та запропонує оптимальний варіант ремонтних послуг. Запропонуємо спектр послуг за доступними цінами.